www.sant.ro folosește cookies. Continuarea navigarii pe acest site este considerată acceptarea politicii de utilizare a cookies.

 Direcția de Sănătate Publică

 Neamț

Sectiuni
Locatia curenta: Prima pagina Informații utile Prevenire și control boli transmisibile Coronavirus Formularul digital de intrare în România (PLF)
Informaţii utile
 

Formularul digital de intrare în România (PLF)

Informații utile, întrebări frecvente, instrucțiuni completare formular

Începând cu 20 decembrie 2021, persoanele care intră în țară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), document adoptat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană și reglementat astăzi de Guvernul României.

Ce este formularul digital de intrare în România?
Formularul este un document pe care sunt prezentate țările și zonele în care o persoană a călătorit, înainte de a intra în România.
Formularul este necesar pentru protejarea sănătății noastre și a celor din jurul nostru, pentru că eficientizează anchetele epidemiologice și măsurile sanitare în sprijinul populației.
Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Ce informații conține formularul digital de intrare în România?
• Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;
• Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;
• Localitatea și adresa de destinație în România;
• Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;
• Data intrării în România;
• Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.

Cine trebuie să completeze formularul digital de intrare în România?
Formularul se completează de toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.

Unde pot accesa formularul digital de intrare în România?
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.
Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.

Când trebuie să completez formularul?
Formularul se completează individual cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator.

Cum se verifică formularul?
La verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul. Acesta nu trebuie tipărit.

Cine are acces la datele personale completate în formular?
Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice.
Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.
STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în țară.

Cum se completează formularul?

Interfața aplicației este intuitivă, iar completarea formularului se realizează respectând următorii pași:

1. Autentificare în aplicația https://plf.gov.ro ,pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde „Formular nou”.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul intră în țară:

– CNP pentru cei care dețin carte de identitate românească;

– Pașaport/Act de identitate pentru cei care nu dețin carte de identitate românească.

5. Cetățenii români care selectează „CNP” introduc în câmpurile obligatorii: codul numeric personal, numele și prenumele. Persoanele care selectează „Pașaport/Act de identitate” introduc țara care a eliberat documentul de identitate, numărul acestuia, respectiv numele și prenumele titularului.

6. Se selectează țara de plecare și data începerii călătoriei, precum și punctul în care se face trecerea frontierei în România.

7. Se introduce adresa de destinație.

8. Se completează numărul de telefon la care persoana poate fi contactatată pe perioada șederii în România.

9. Se selectează modul de călătorie – autoturism, tren, autocar, avion sau vapor și se introduc toate datele necesare, în funcție de tipul de transport. Aceste informații se regăsesc pe biletele de călătorie.

10. Se indică o persoană de contact în caz de urgență.

11. Se adaugă țările vizitate anterior, inclusiv cele tranzitate pe timpul călătoriei.

12. Se completează datele minorilor care însoțesc persoana, dacă este cazul.

13. Se bifează acordul privind prelucrarea datelor personale de către autoritățile competente și luarea la cunoștință a prevederile legislației în vigoare.

14. La final, se apasă butonul verde „Salvează”, iar aplicația va genera formularul digital de intrare în România. Din meniul „Listă formulare”, se pot vizualiza toate formularele completate la intrarea în țara noastră, în ultimele 15 zile.

Urmăreste tutorial https://fb.watch/9W05vZxF7r/

        Copyright © 2004-2022 Direcția de Sănătate Publică Neamț.